| ISI KANDUNGAN | HALAMAN | |
1.0 | REFLEKSI UNIT PEMBELAJARAN: | ||
| 1.1 | Perkembangan pendidikan di Malaysia ke arah pembangunan insan dan negara |
|
| 1.2 | Falsafah Pendidikan Kebangsaan (FPK): Huraian dan penghayatan |
|
| 1.3 | Falsafah Pendidikan Guru: Pemikiran dan amalan profesion keguruan |
|
| 1.4 | Dasar-dasar dan halatuju pendidikan di Malaysia |
|
| 1.5 | Perancangan pembangunan pendidikan di Malaysia |
|
| 1.6 | Kurikulum sebagai wahana menterjemahkan Falsafah Pendidikan kebangsaan |
|
| 1.7 | Reka bentuk kurikulum di Malaysia |
|
| 1.8 | Penterjemahan dan pentafsiran kurikulum kebangsaan |
|
| 1.9 | Etika keguruan dan peraturan pendidikan di Malaysia |
|
| 1.10 | Akta Pendidikan 1996 |
|
2.0 |
ESEI BERDASARKAN SATU UNIT PELAJARAN | ||
| 2.1 | Bagaimana pengetahuan dan pengalaman terhadap isi kandungan unit tersebut memberi impak terhadap perkembangan profesionalisme keguruan. |
|
| 2.2 | Cabaran-cabaran dalam mengaplikasikan pengetahuan dan pengalaman tentang isi kandungan unit pelajaran. |
|
3.0 |
FORUM E-LEARNING | ||
| 3.1 | Sebagai seorang guru, bagaimanakah anda melaksanakan tanggungjawab untuk mempastikan hasrat yang terkandung di dalam Falsafah Pendidikan Kebangsaan tercapai? |
|
| 3.2 | Perlukah Dasar PPSMI kembali dilaksanakan di sekolah-sekolah? Berikan hujah anda. |
|
| 3.3 | Kurikulum standard ke arah membangunkan modal insan bertaraf dunia. Bincangkan. |
|
| 3.4 | Guru sebagai arkitek bangsa. Hujahkan. |
|
| 3.5 | Peraturan-peraturan perkhidmatan keguruan dapat menjamin perkhidmatan yang cemerlang. Bincangkan. BIBLIOGRAFI |
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan