Isnin, 12 Disember 2011

ISI KANDUNGAN FORTFOLIO


ISI KANDUNGAN

HALAMAN

1.0

REFLEKSI UNIT PEMBELAJARAN:



1.1

Perkembangan pendidikan di Malaysia ke arah pembangunan insan dan negara



1.2

Falsafah Pendidikan Kebangsaan (FPK): Huraian dan penghayatan



1.3

Falsafah Pendidikan Guru: Pemikiran dan amalan profesion keguruan



1.4

Dasar-dasar dan halatuju pendidikan di Malaysia



1.5

Perancangan pembangunan pendidikan di Malaysia



1.6

Kurikulum sebagai wahana menterjemahkan Falsafah Pendidikan kebangsaan



1.7

Reka bentuk kurikulum di Malaysia



1.8

Penterjemahan dan pentafsiran kurikulum kebangsaan



1.9

Etika keguruan dan peraturan pendidikan di Malaysia



1.10

Akta Pendidikan 1996


2.0

ESEI BERDASARKAN SATU UNIT PELAJARAN


2.1

Bagaimana pengetahuan dan pengalaman terhadap isi kandungan unit tersebut memberi impak terhadap perkembangan profesionalisme keguruan.



2.2

Cabaran-cabaran dalam mengaplikasikan pengetahuan dan pengalaman tentang isi kandungan unit pelajaran.


3.0

FORUM E-LEARNING


3.1

Sebagai seorang guru, bagaimanakah anda melaksanakan tanggungjawab untuk mempastikan hasrat yang terkandung di dalam Falsafah Pendidikan Kebangsaan tercapai?



3.2

Perlukah Dasar PPSMI kembali dilaksanakan di sekolah-sekolah? Berikan hujah anda.



3.3

Kurikulum standard ke arah membangunkan modal insan bertaraf dunia. Bincangkan.



3.4

Guru sebagai arkitek bangsa. Hujahkan.



3.5

Peraturan-peraturan perkhidmatan keguruan dapat menjamin perkhidmatan yang cemerlang. Bincangkan.


BIBLIOGRAFI




Tiada ulasan:

Catat Ulasan